برنامه بهبود همه گیر هند می تواند اهداف کیفیت هوا را هزینه کند


دهلی نو (AP) – هند همزمان با دو وضعیت اضطراری بهداشت عمومی روبرو است: هوای کاملاً آلوده و بیماری همه گیر. و سوریندر سینگ ، راننده اتوبوس در پایتخت دهلی نو ، بین این دو گیر افتاده است.

در سال های گذشته ، دولت افراد بیشتری را به استفاده از اتوبوس هایی که با سوخت های تمیزتر مانند اتومبیل خود رانندگی می کنند ، به عنوان اقدام کیفیت اضطراری هوا تشویق می کند. اما امسال محدودیت هایی برای مسافران برای حفظ فاصله اجتماعی وجود دارد. هوا چشمان سینگ را می زند و او هر بار که مرد سوار می شود نگران ابتلا به ویروس است.

پدر 47 ساله و 47 ساله كه هنوز از قفل سخت هند كه موجب كاهش درآمد روزانه 9 دلاري او مي شود ، هنوز متزلزل شده است و مي گويد چاره اي جز كار ندارد. او که ماسک و مجهز به یک بطری ضد عفونی کننده دست است ، سفر خود را در نزدیکی یک بیمارستان خصوصی آغاز می کند که توسط بیماران ویروسی غرق می شود. از طریق جاده های پر از ترافیک به بزرگترین و شلوغ ترین ایستگاه قطار در شهر می رود.

وی گفت: “من با ترس مداوم اتوبوس را می رانم.”


میلیون ها نفر دیگر در رکود تاریخی هند به همان اندازه ناامید کننده هستند. اقتصاد در سه ماهه آوریل-ژوئن با 23.9٪ – بدترین عملکرد در حداقل 24 سال – و در سه ماهه بعدی با 7.5٪ منقبض شده است.

در همین حال ، ویروس با بیش از 9.7 میلیون مورد و بیش از 140،000 مرگ و میر ادامه دارد. و بیمارستان های کمبود بودجه در هند ، که قبلاً به این ویروس مبتلا شده اند ، نیز مملو از بیماران مبتلا به ناراحتی تنفسی ناشی از آلودگی هوا است.

همه گیری در اجرای اقدامات اضطراری مانند افزایش حمل و نقل عمومی مانع ایجاد شده است. و اهداف بلند مدت ، از جمله انحراف نیروگاه ها از سوخت های فسیلی کثیف ، در حال عقب نشینی هستند. هند قصد دارد تولید زغال سنگ را برای کاهش واردات افزایش دهد و برنامه بهبودی آن تا حد زیادی به منابع انرژی تولید کننده انتشار کربن وابسته است.

سونیل داهیا ، تحلیلگر مرکز مطالعه انرژی و هوای پاک ، گفت: “این همه گیری مسیر حرکت ما را در آینده (برای کنترل آلودگی هوا) تعیین خواهد کرد.”

وزارت محیط زیست هند به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

تهدید دوگانه به ویژه در پایتخت هند ، دهلی نو ، جایی که جهش سالانه سطح آلودگی زمستان در میان افزایش موارد جدید COVID-19 رخ می دهد ، آشکار می شود. این شهر یکی از آلوده ترین شهرهای هند است که سالانه تقریباً 1.67 میلیون نفر در اثر هوای بد جان خود را از دست می دهند. دکتر آکشی بودراجا ، یک متخصص ریه در یک بیمارستان خصوصی در اینجا ، گفت که وی توسط بیماران مبتلا به دیسترس تنفسی که فکر می کردند به COVID-19 مبتلا شده اند ، تحت آب گرفت. وی گفت: بیماران بسیار بسیار نگران هستند.

آلودگی در دهلی در پاییز و زمستان بدتر می شود ، زمانی که سوزاندن زباله های گیاهی در ایالت های همسایه همزمان با دمای پایین تر است که دود در نزدیکی شهر را جذب می کند. ارقام دولت نشان می دهد بیش از 76000 آتش سوزی مزرعه توسط ماهواره ها در پنجاب مشاهده شده است – بیشترین میزان از سال 2016 – و سطح کیفیت هوا در دهلی در ماه اکتبر نسبت به سال های گذشته بدتر بوده است.

اگرچه شهر 29 میلیون نفری و 10 میلیون اتومبیل غرق در مه دود است ، اما مقامات فرصت های کمتری نسبت به قبل از همه گیری دارند. سال گذشته ، مقامات برخی از وسایل نقلیه شخصی پایتخت را محدود و حمل و نقل عمومی را افزایش دادند. اما امسال مسافران ایستاده اجازه استفاده از اتوبوس های دهلی را ندارند و اتوبوس های مترو فقط حدود 50 نفر را مجاز می دانند در حالی که حداکثر 300 نفر در گذشته بودند. آنومیتا رویچوداری ، مدیر مرکز حمایت از مرکز علوم و محیط زیست ، تخمین می زند که حمل و نقل عمومی یک سوم ظرفیت خود را اداره می کند.

این بیماری همه گیر همچنین مانع تلاش برای پاکسازی میزان انتشار از نیروگاه های سوختی زغال سنگ می شود که 65 درصد برق هند را تشکیل می دهند. دولت از کارخانه ها خواسته است تا تا سال 2022 فناوری حذف دی اکسید گوگرد را از انتشار خود نصب کنند. آشوک کومار هورانا گفت: اما پس از تأخیرهای اولیه در مشکلات استقراض ، همه گیر باعث قطع زنجیره های تأمین شد و واردات تجهیزات لازم را غیرممکن کرد. که رئیس انجمن تولیدکنندگان انرژی است.

در حالی که دولت برای افزایش تولید زغال سنگ گام برمی دارد ، وزارت انرژی هند درخواست تمدید مهلت را از وزارت محیط زیست درخواست کرده است. در ماه ژوئن ، نارندرا مودی ، نخست وزیر هند ، مناقصه 40 زغال سنگ جدید را برای استخراج کنندگان خصوصی اعلام کرد. مودی تغییر توسط صنعت ذغال سنگ تحت کنترل دولت را “آزاد کردن بخش زغال سنگ از دهه ها انسداد” توصیف کرد.

سال گذشته ، دولت از دولت ذغال سنگ هند خواست تا تولید سالانه را از 661 میلیون تن فعلی (600 میلیون تن) به بیش از یک میلیارد تن تا سال 2024 افزایش دهد. برای تسهیل انتقال به زغال سنگ داخلی ، همچنین از مقررات الزام وزارت فدرال صرف نظر كرد محیط برای تجدیدنظر در مورد اینکه آیا نیروگاه می خواهد نوع زغال سنگ استفاده شده را تغییر دهد یا خیر.

رویچودوری گفت: بسیاری از ذخایر ذغال سنگ هند غنی از خاکستر است که به طور ناکارآمد می سوزد و منجر به افزایش انتشار و آلودگی هوا می شود. هند پس از چین و ایالات متحده سومین عامل انتشار دی اکسیدکربن است.

کانیکا چاولا ، کارشناس سیاست انرژی در اتاق فکر مستقر در دهلی نو در مورد انرژی ، محیط زیست و آب ، گفت که این تلاش ها برای نجات “صنعتی است که در حال عبور از فاضلاب است”. قبل از همه گیری ، به دلیل افزایش ظرفیت تولید برق از تقاضا ، نیروگاه های برق هند زیر ظرفیت کار می کردند.

با کاهش بیشتر تقاضا ، چائولا گفت که دولت فرصت دارد از سوخت های فسیلی دور شود و انتقال “عادلانه” به سمت سوخت های پاک تر را تسریع کند. وی گفت: “بدیهی است که ما در یک دوراهی بودیم.”

___

Aniruddha Ghosal را در توییتر دنبال کنید: @ aniruddhg1

___

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علوم م Instituteسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند. AP فقط مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.


منبع: khabar-khanoma.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*