چاک یگر ، اولین نفری که مانع صوتی را شکست ، در سن 97 سالگی درگذشت


تیپ نیروی هوایی بازنشسته. ژنرال چارلز چاک یگر ، خلبان جنگنده جنگ جهانی دوم و خلبان آزمایشی پنجگانه که نشان داد که “چیزهای درست” را دارد ، در سال 1947 ، او اولین مرد پرواز سریعتر از صدا شد ، فوت کرد. او 97 ساله بود.

همسرش ویکتوریا یگر در حساب توئیتر خود گفت یگر روز دوشنبه درگذشت. “این یک غم و اندوه عمیق است ، باید به شما بگویم که عشق من به زندگی ژنرال چاک یگر کمی قبل از ساعت 9:00 بعدازظهر گذشته است. یک زندگی باورنکردنی خوب ، بزرگترین خلبان در آمریکا و میراثی از قدرت ، ماجراجویی و میهن پرستی برای همیشه به یادگار مانده است. “

جیم بریدنشتاین ، مدیر ناسا ، در بیانیه ای گفت: مرگ یگر “ضرر بزرگی برای ملت ما است”.


“جنرال روحیه پیشگام و مبتکر یگر ، توانایی های آمریکا را در آسمان گسترش داد و آرزوهای ملت ما را برای ظهور در عصر فضا و عصر تنظیم کرد. وی گفت: “شما بر روی خطرات تمرکز نمی کنید. بر نتایج تمرکز کنید. بریدینستین گفت: “هیچ خطری برای جلوگیری از انجام کارهای لازم خیلی زیاد نیست.”

جیم یانگ ، مورخ پایگاه نیروی هوایی ادوارد در مراسم رونمایی از یک تندیس برنز Yeager در آگوست 2006 گفت: “در عصر قهرمانان رسانه ای ، این معامله واقعی است.”

سرلشکر کورتیس بدکه ، فرمانده مرکز آزمایش پرواز نیروی هوایی ادواردز ، گفت: “او با همه چیز درستکارترین بود”.

یجر بیش از 60 سال از یک شهر کوچک در تپه های ویرجینیا غربی پرواز کرد ، از جمله پرواز X-15 تا تقریبا 1000 کیلومتر در ساعت در ادواردز در اکتبر 2002 در سن 79 سالگی.

“زندگی در سنین پیری به خودی خود هدف نیست. ترفند این است که از سالهای باقیمانده لذت ببرید “، او در Jaeger گفت: رزومه.

او نوشت: “من هنوز همه کارها را انجام نداده ام ، اما تا وقتی که کارم تمام نشود چیزهای زیادی را از دست نخواهم داد.” “اگر فردا رانندگی (تصادف) کنم ، اخم نخواهد کرد. من یک توپ داشتم “

در 14 اکتبر 1947 ، یجر ، آن زمان یک کاپیتان 24 ساله ، یک موشک نارنجی ، گلوله ای شکل Bell X-1 را بیش از 660 مایل در ساعت تحت فشار قرار داد تا از سد صوتی که در آن زمان یک فلاش هواپیما بود ، عبور کند.

او در سال 1968 گفت: “البته من نگران بودم.” وقتی شما از چیزی كه درباره آن چیز زیادی نمی دانید فریب می خورید ، باید بازداشت شود. اما شما اجازه نمی دهید که روی کار شما تأثیر بگذارد. “

فروتن جیگر در سال 1947 گفت که اگر هواپیما سوخت بیشتری حمل می کرد ، می توانست حتی سریعتر هم پیش برود. وی گفت که پیاده روی “درست مثل یک رانندگی سریع” لذت بخش بود.

یگر به هواپیمای Rocket Plane و تمام هواپیماهای Glamisous Glenis دیگر او برای همسرش ملقب شد که در سال 1990 درگذشت.

هنگامی که جهان معتقد بود انگلیسی ها برای اولین بار از مانع صوتی عبور کرده اند ، شاهکار یگر برای حدود یک سال مخفی نگه داشته شد.

“این نبود هواپیماهایی که با چنین سرعتی پرواز می کردند. هدف این بود که آنها از هم پاشیده نشوند. “

شصت و پنج سال بعد ، در 14 اکتبر 2012 ، یجر با پرواز در صندلی عقب F-15 Eagle هنگامی که مانع صوتی بیش از 30000 فوت (9144 متر) بالاتر از صحرای موهاوی کالیفرنیا را شکست ، این اتفاق را جشن گرفت.

سوits استفاده های او در کتاب The Right Stuff و فیلم 1983 با الهام از آن شرح داده شده است.

یگر در 23 فوریه 1923 در میرا ، یک جامعه کوچک در رودخانه کال در عمق دره آپالاچی حدود 40 مایلی جنوب غربی چارلستون متولد شد. خانواده بعداً به هملین ، محل شهرستان منتقل شدند. پدرش مته کار نفت و گاز و کشاورز بود.

“آنچه واقعاً مرا در طول این سالها تحت تأثیر قرار می دهد این است که چقدر خوش شانس بودم ، چقدر خوش شانس بودم که مثلاً در سال 1923 متولد شدم نه سال 1963 ، به طوری که من می توانم درست مثل زمانی که هواپیمایی وارد دوره مدرن می شود روی سن بیاورم.” یاگر در یک سخنرانی در دسامبر 1985 در موزه هوافضای اسمیتسونیان گفت.

وی گفت: “من فقط یک فرد خوش شانس بودم که یک سفر مناسب را انجام دادم.”

یگر پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در سال 1941 در سپاه هوایی ارتش نام نویسی کرد. او بعداً ابراز تأسف کرد که کمبود دانشکده مانع از فضانورد شدن وی شد.

وی به عنوان مکانیک هواپیما شروع به کار کرد و اگرچه در اولین پرواز خود به شدت بیمار شد ، اما در برنامه ای ثبت نام کرد که به افراد درگیر اجازه می دهد خلبان شوند.

یگر در طی جنگ جهانی دوم 13 هواپیمای آلمانی را در 64 مأموریت سرنگون کرد ، از جمله 5 هواپیما در یک مأموریت. وی یک بار بر سر فرانسه تحت سلطه آلمان سرنگون شد ، اما با کمک پارتیزانهای فرانس فرار کرد.

پس از جنگ جهانی دوم ، با شروع کار در پایگاه هوایی رایت-پترسون در دیتون ، اوهایو ، خلبان آزمایشی شد.

از جمله پروازهایی که وی پس از شکستن مانع صوتی انجام داد ، یکی از آنها در 12 دسامبر 1953 بود ، زمانی که او با X-1A پرواز کرد و به رکورد بیش از 1600 مایل در ساعت رسید. او گفت که آن روز سحر برخاست و قبل از پرواز به شکار رفت ، یک کیسه غاز. وی گفت ، آن شب خانواده اش غاز را برای شام خوردند.

او در جنگ ویتنام به جنگ بازگشت و ماهانه چندین مأموریت را با یک موتور دو موتوره B-57 کانبرا انجام می داد و ویتنام جنوبی را بمباران و ساکت می کرد.

یگر همچنین فرماندهی اسکادران و بالهای نیروی هوایی و دانشکده خلبان تحقیقات فضایی برای فضانوردان نظامی را بر عهده داشت.

وی در مصاحبه ای با ژورنال ژورنال مردان در ژانویه 2009 گفت: “من 341 هواپیمای نظامی را در هر كشور جهان پرواز كرده ام و حدود 18000 ساعت ثبت نام كرده ام.” این ممکن است مضحك به نظر برسد ، اما در زندگی ام هرگز مالك هواپیمایی نبوده ام. سطح. اگر تمایل به خونریزی دارید ، عمو سام تمام هواپیماهای مورد نظر را به شما می دهد. “

هنگامی که یجر هملین را ترک کرد ، او قبلاً به عنوان یک مرد شجاع شناخته می شد. در بازدیدهای بعدی ، او اغلب از شهر سر و صدا می کرد.

ژن بروور ، ناشر بازنشسته هفته نامه لینکلن ژورنال ، گفت: “من از مادرش درست در خیابان زندگی می کنم.” “یک روز من با دوربین 8 میلیمتری روی سقفم قرار گرفتم که او از آنجا عبور کرد. فکر کردم او مرا از پشت بام بیرون می آورد. می توانید بالای درختان را در پایین عکس ها مشاهده کنید. “

طبق گزارش روزنامه ، یجر با هواپیمای F-80 با سرعت 450 مایل بر ساعت در زیر پل چارلستون پرواز کرد. هنگامی که از او خواسته شد این شاهکار را برای عکاسان تکرار کند ، پاسخ داد: “شما هرگز نباید دو بار به همان مکان ضربه بزنید ، زیرا توپچی ها منتظر شما خواهند بود.”

یگر هرگز ریشه های خود را فراموش نکرده و ویرجینیای غربی پل ها ، مدارس و فرودگاه چارلستون را به نام او نامگذاری کرده است.

جایگر نوشت: “آغاز کار من در ویرجینیای غربی به من می گوید که من تا امروز چه کسی هستم.” “دستاوردهای من به عنوان یک خلبان آزمایشی بیشتر از شانس ، شانس و سرنوشت یک شخص می گوید. اما مردی که مانع صوتی را شکست ، بچه ای بود که قبل از رفتن به مدرسه رودخانه کال را با هندوانه بلاتکلیفی شنا کرد یا سر سنجاب را شلیک کرد. “

به یگر ستاره نقره ای ، صلیب متمایز پرواز ، ستاره برنز ، مدال هوا و قلب بنفش اهدا شد. رئیس جمهور هری اس ترومن در دسامبر 1948 به دلیل شکستن مانع صوتی ، جایزه هوایی Collier را به او اعطا کرد. وی همچنین مدال آزادی ریاست جمهوری را در سال 1985 دریافت کرد.

یگر در سال 1975 از نیروی هوایی بازنشسته شد و به یک مزرعه در Cedar Ridge ، کالیفرنیای شمالی نقل مکان کرد ، و در آنجا به عنوان مشاور نیروی هوایی و نورثروپ ادامه داد. پمپ ها

وی در 26 فوریه 1945 با گلنیس دیکهاوس از اوروویل ، کالیفرنیا ازدواج کرد. وی در دسامبر 1990 بر اثر سرطان تخمدان درگذشت. آنها چهار فرزند دارند: دونالد ، مایکل ، شارون و سوزان.

یگر در سال 2003 با ویکتوریا اسکات د آنجلو 45 ساله ازدواج کرد.

___

برخط:

جوان تر: http://www.chuckyeager.com/


منبع: khabar-khanoma.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*